Drukāt

Kas ir Valsts asinsdonoru centrs?
Valsts asinsdonoru centrs ir valsts iestāde, kas pieņem asins donorus, sagatavo asinis un izsniedz tās slimnīcām, lai veiktu asins pārliešanu slimniekiem.
Kur atrodas Valsts asinsdonoru centrs?
Valsts asinsdonoru centrs atrodas Rīgā, Sēlpils ielā 9.  Pie mums var nokļūt, braucot ar:  9. un 25. trolejbusu, 21., 38., 39., 46., 54. autobusu līdz pieturai Sēlpils iela (Donoru centrs), 5. tramvaju līdz pieturai Saldus iela.
Kas ir asins donors?
Asins donors ir cilvēks, kurš ziedo asinis, lai palīdzētu slimiem cilvēkiem izveseļoties. Asins donors par asins ziedošanu nesaņem naudu.
Kas var ziedot asinis?
Par asins donoru var kļūt ikviens vesels cilvēks,kurš ir vismaz 18 gadus vecs un nav vecāks par 65 gadiem. Lai ziedotu asinis, ir jāievēro noteikumi, kurus noteikuši mediķi:
Donoram jāsver vismaz 50 kg.
Jābūt veselam un paēdušam.
Pirms asins ziedošanas nedrīkst smēķēt un dzert alkoholiskus dzērienus.
Asinis drīkst ziedot ik pēc 9 nedēļām.
Kā ziedo asinis?
Pirms asins ziedošanas donoram jāatbild uz ārsta jautājumiem par savu veselību. Asins ziedošana ilgst 6 līdz 10 minūtes. Asins ziedošana ir droša. Donors nevar saslimt ar slimībām, jo tiek izmantoti vienreiz lietojami maisi, adatas, pārsēji un cimdi.
Kāpēc ziedot asinis?
Asinis jāziedo, lai tās pārlietu slimiem cilvēkiem - uzlabotu viņu veselību vai glābtu dzīvību. Asinīm nav aizvietotāju.
Kāds ir Valsts asinsdonoru centra darba laiks?
Valsts asinsdonoru centrs strādā:
Pirmdienās, Ceturtdienās: 8.00 - 18.30
Otrdienās, Trešdienās: 8.00 - 16.30
Piektdienās: 8.00 - 16.30
Sestdienās, Svētdienās: slēgts
Kur piezvanīt un saņemt atbildi par asins ziedošanu?
Ja Tev rodas jautājumi par asins ziedošanu, Tu vari zvanīt uz bezmaksas informatīvo tālruni: 80000003.